Blog 6 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Steffanie - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Steffanie - WaarBenJij.nu

Blog 6

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

03 Januari 2017 | Indonesië, Batavia

Mijn eerste "echte" backpackdagen zitten er alweer op. Ik heb zoveel gezien en meegemaakt dat het net voelt alsof ik weken onderweg ben geweest, maar het waren maar 10 dagen haha. Deze dagen heb ik doorgebrach op het mooie eiland Palawan.

Mijn eerste stop op het eiland was puerto prinsesca. Ik lees op internet heel veel negatieve reacties op deze plek, maar ik heb het er eigenlijk super naar mijn zin gehad en had wel nog een paar dagen langer willen blijven. Ik verbleef in een super leuk hostel, net een beetje uit de drukke stad, tegen de natuur aan. Hier sliep ik 2 nachten in de buitenlucht. Nouja er was een dak, alleen geen muren haha. Heel lekker geslapen en 's ochtends wakker gemaakt door de vogeltjes. De eerste avond leerde ik een groepje mensen kennen waarmee ik ben gaan eten op de boulevard. Naast dat het eten echt top was (verse vis) stond daar de grootste kerstboom van de Filipijnen. En ik kan je vertellen, die was groot! Maar dat moet ook wel, want de mensen op de filipijnen zijn gek op kerst. De kerstmuziekjes draaien al vanaf september in elk hotel, winkelcentra, op straat etc.
Na het eten zijn we nog gaan drinken in een soort club en daarna naar bed want de volgende dag had ik een tour naar de underground river.

De underground river is 1 van de 7 new world wonders. Een rivier die door een enorme groot loopt, waar je met een bootje door heen kan varen. Een beetje toeristisch, maar toch heel indrukwekkend om te zien.

De volgende dag ging ik met de minivan naar het dorpje port barton. Waar ik ook een geweldig hostel had (weer een beetje van de stad af). Dit hostel werd gerunt door een familie die zelf ook in het hostel (eigenlijk meer een gigantisch huis) woonden en sliepen. Echt super gastvrije en lieve mensen. Hier heb ik kerstavond gevierd met een groot kerstdiner met de andere gasten en de familie. De volgende dag heb ik een island hop tour gedaan. Super helder water, veel gesnorkeld (gigantische schildpad gezien) en weer heerlijk geluncht. De laatste dag in port barton ben ik begonnen met een yoga lesje, samen met een frans en nederlands meisje uit het hostel. Dit was erg ontspannend op het balkon van het hostel, tot dat we iemand binnen hoorde overgeven, toen was het zen momentje wel even weg (we zijn er nooit achter gekomen wie dit was haha). Daarna een strand dagje met mezelf, waarbij ik ook het strand helemaal voor mezelf had haha (deze lag trouwens voor het hostel, zonder andere hotels in de buurt).

Mijn laatste bestemming was el nido, wat een van de mooiste plekken op aarde moet zijn. Toen ik daar kwam schrok ik best, want wat is de stad lelijk zeg. En ook het hostel was nogal een party hostel. Ik moest dus even een knop omschakelen. Gelukkig had ik al snel contact met een meisje uit oostenrijk. Hier ben ik de volgende dag naar een wat rustiger strand gegaan. Hier hing een heel relaxte sfeer. Inclusief beach bar en hangmatten.

De dag daar op begon het echte avontuur. Ik ging namelijk 3 dagen expeditie robinsonnetje spelen (okee het was een beetje anders, maar toch heel gaaf). Bij deze trip zijn we 3 dagen lang gaan varen op de plekjes buiten de bebaande paden, en zijn we ook bijna geen toeristen tegen gekomen. Wel heeeele mooie snorkelplekjes :-). Hierbij sliep iedereen in een houten hutje met een matrasje op de grond, bestond de douche uit een emmertje water en was er geen elektriciteit en internet. Heerlijk rustig! En de allermooiste zonsondergang ooit gezien. Nu begrijp ik waarom el nido 1 van de mooiste plekken op aarde is.

De dag dat we terug gingen was het oudejaars avond. Dit is uitgebreid gevierd met karaoke en vuurwerk kijken en dansen op het strand, met de voetjes in het water. Ja, ik heb echt een slecht leven haha.

De volgende dag had ik een vlucht naar Manila en de dag daar op weer naar jakarta. Waar ik nu nog zit en over een kwartiertje Mateusz op ga halen van het vliegveld! Woehoeeeeee. De komende 2 en een halve week gaan we samen reizen door indonesie. De foto's van deze blog volgen nog. Tot de volgende keer :-)

Liefs,
Steffanie

  • 03 Januari 2017 - 14:13

    Karin Broekhuijsen:

    Wat heb je een geweldige kerst gehad.

    En wij zullen meegenieten van de 2,5 week Indonesië die jij en Mateuzs gaan meemaken. Heeeeel veel plezier samen in Indonesië.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Rondreis door Azië

Backpacken en vrijwilligerswerk in Azië.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2017

Blog 6

03 Januari 2017

Blog 6

21 December 2016

Blog 5

08 December 2016

Blog 4

26 November 2016

Blog 3
Steffanie

Een blog over mijn rondreis in Azie :-)

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 6043

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 16 April 2016

Rondreis door Azië

Landen bezocht: