Blog 4 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Steffanie - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Steffanie - WaarBenJij.nu

Blog 4

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

08 December 2016 | Filipijnen, Cebu City

Hoi allemaal,

Hier alweer mn vierde blog. Laat ik beginnen met vertellen over een week geleden (t voelt alweer als vier weken geleden maar goed haha).
Vorige week donderdag zijn we naar "cuaming island" geweest. Een heel klein eilandje tussen Bohol en Cebu in. De bedoeling was om hier te helpen met het afval opruimen, maar uiteindelijk zijn we een bezienswaardigheid geworden omdat de kinderen op dat eilandje nog nooit blanke mensen hadden gezien. Als eerst gingen we naar een schooltje, waar het hele dorp zich omheen had verzameld om naar ons te kijken. We werden voor de klas gezet en toen werd er van ons verwacht dat we wat gingen doen.... Toen hebben we maar hoofd, schouders, knie en teen in het engels aangeleerd haha. Daarna zijn we over het eiland gaan lopen (met een hele stoet kinderen achter ons aan) en hebben we eten uitgedeeld aan de kinderen. Het bezoek aan dit eiland was echt een hele mooie, onbeschrijfelijke en bijzondere ervaring!

Op vrijdag ben ik samen met Laura (een nieuwe vrijwilliger) naar Bohol gegaan. Hier zijn er oa naar de chocolate hills gegaan (toen we op de top waren begon het keihard te regenen), hebben we de tarsiers gezien en over de loboc rivier gevaren op een floating restaurant.

Op zaterdag werd ik wakker in ons hostel, nog niks vermoedend dacht ik "goh wat is het warm hier!". Bleek dat er een power cut op heel het eiland was en dat we tot 17:00 geen elektriciteit en water zouden hebben. Postieve personen als we zijn, zijn Laura en ik die dag gewoon lekker naar het strand gegaan (met af en toe een stortbuitje), in de hoop dat we om 17:00 weer lekker konden douchen. Helaas was dat niet het geval en kwam alles pas midden in de nacht weer terug.

De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar de loboc rivier gescheurd (dit was echt super leuk!). Daar heb ik een sup tour gedaan. Dit was echt heel mooi. Lekker peddelen door de prachtige natuur, waar het super stil was met alleen de geluiden van de natuur om je heen. Helemaal relaxed aangekomen (met stiekem wel een beetje verzuurde armen en benen) zijn we weer terug gereden met de scooter en zat de volgende dag het weekend er alweer op.

Verder weer naar vrijwilligerswerk geweest, in mn ondertussen oude en vertrouwde klasje.
Aankomend weekend ga ik voor het eerst alleen op pad, spanneeeeend! Het plan is om naar moalboal te gaan en daar te snorkelen tussen hopelijk de sardine run en wat schildpadden tegen te komen :-).

Nou dat was het weer.

Liefs,
Steffanie

• 08 December 2016 - 10:32

Rik:

Super cool stef! Veel plezjer nog!

• 08 December 2016 - 20:14

Michelle:

Steffiee! Echt super leuk om allemaal te lezen! Je moet echt meer verhalen schrijven!!!