Blog 2 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Steffanie - WaarBenJij.nu Blog 2 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Steffanie - WaarBenJij.nu

Blog 2

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

13 November 2016 | Filipijnen, Cebu City

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste blog uit de Filipijnen. Even een update van mijn reis tot nu toe. Vorige week zaterdag ben ik aangekomen. Die dag heb ik de andere vrijwilligers ontmoet. Een groepje van 4 mensen die elkaar kennen van hun minor en hier zijn voor stage (zij doen ook hetzelfde project als ik) en 1 meisje (eline) die hier net als ik, in haar eentje is voor vrijwilligerwerk, zij doet alleen een ander project.

Op zondag kregen we van de coördinator een rondleiding door de stad. Cebu is echt een lelijke vieze stad, maar het was wel leuk om wat van de stad en de locals te kunnen zien.

Op maandag was de eerste vrijwilligersdag. Josephine, de coördinator ging met ons mee. Met ze alle opgepropt in de jeepney (de lokale busjes die hier rondrijden. Wanneer je denkt dat er niemand meer bij ppast komen er toch nog even 3 mensen bij en gaan half op je schoot zitten, dit is echt heel knus) naar het project. Het project is een school voor kinderen met ontwikkelingsachterstand en psychische problematieken. Sommige dingen gaan echt heel anders dan hier. Een kind met adhd wordt bijvoorbeeld met zijn hele lichaam in een mat gerold, waarbij alleen zijn hoofd nog uitsteekt, en dan moet hij rustig worden (wat natuurlijk nooit werkt). In de klassen zitten 6/7 leerlingen en bij de meeste groepen staat er zowel een docent als een klassenassistent voor de groep. Dit maakt dat ik me best vaak overbodig voel daar. Ook hebben ze gewoon voorzieningen zoals airco, computers en lesmateriaal (wel allemaal gedateerd). Dinsdag ga ik bij een ander project kijken en stap ik als dat project beter bevalt over.

Gister (zaterdag) ben ik met Eline gaan zwemmen met walvishaaien en hebben we een canyoneering tour gedaan. Hier zal ik wat foto's en filmpjes van plaatsen. Deze dag was echt super gaaf! De omgeving was prachtig en het was fijn om even de drukke stad uit te zijn.

Nou dat was t wel zo'n beetje!

Liefs,
Steffanie

  • 13 November 2016 - 21:10

    Martine:

    Lieve Steffanie,
    Wat leuk om een berichtje van je te ontvangen.
    Ongelooflijk dat ADHD kids zo behandeld worden..
    Ben benieuwd naar de foto's. ..
    Geniet lekker daar en snuif alles v d cultuur goed op☺

    Liefs Martine

  • 14 November 2016 - 18:43

    Je Pappie:

    Als ik reageer kan dan iedereen lezen wat ik schrijf?

  • 16 November 2016 - 09:59

    Harry:

    Ja Hans, dat kan iedereen lezen ;-)

    Hoi Steffanie,
    Leuk wat van je te lezen. Zo te zien heb je het behoorlijk naar je zin, maar het lijkt me een behoorlijke cultuurschok. Veel plezier, en tot je volgende blog.

    Groetjes,

    Harry

  • 16 November 2016 - 10:22

    Karin:

    Hi Steffanie,

    Kaapt Hans nou je blog?

    Wat fantastisch die walvishaaien. Nu hebben Harry en ik weer wat te spotten, want die hebben we nog niet gezien. Hahahaha.
    Fijn dat de direct een excursie kon doen om te genieten van al dat moois.
    Ook ben ik benieuwd wat de nieuwe week gaat brengen op de school. Ik zou zeggen, leer ze de saterday night fever dans. Lekker met z"n allen. Dan kan het kindje met ADHD al zijn energie kwijt.

    Heel veel plezier en succes van de week.

    Groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Rondreis door Azië

Backpacken en vrijwilligerswerk in Azië.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2017

Blog 6

03 Januari 2017

Blog 6

21 December 2016

Blog 5

08 December 2016

Blog 4

26 November 2016

Blog 3
Steffanie

Een blog over mijn rondreis in Azie :-)

Actief sinds 30 Okt. 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6061

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 16 April 2016

Rondreis door Azië

Landen bezocht: